Kort och gott Bingo är halt ='(

Usch va hemskt jag mår ='(

Bingo har som sagt varit lite snubblig på sista tiden och ja har pratat med vet. som sa rid skritt en vecka. Visst tänkte jag de kan jag fixa. Skrittat alla dagar förutom en och skulle skritta idag igen. Bingo är hur fin som helst traskar på bra, gör fina öppnor och slutor. Sen efter en skänkelvikning som var nästintill perfekt. Han verkligen trampa in under sig och saxade med benen och ja var JÄTTE fin. Sen direkt efter kände ja att något var fel. Gav honom lång tygel och han "stappla" fram. Sitter av och tänker, okej han är halt jag hämtar longerings grejjerna för att titta..


Tar av sadel å träns och hämtar longeringsgrejjerna. Ser då att vänster bak över kotan var TOTAL svullen. Inser att de inte går att longera utan ber pappa springa med Bingó så jag kan titta så ist. Bingo är rejält halt (observera att svullnaden kom upp på 3 min typ). Tar in i stallet och ställer i gången. Då stenvägrar Bingó att stödja på vänster bak och har inte den rätta vinkeln som ska vara från hov-kotan precis ovanför. utan benet är RAKT :O från hoven. Panik utbryter hos mig och vi försöker få tag på veterinär...


Ringer runt i typ 30 min och lämnar meddelanden hoss 2 olika veterinärer. Tillslut efter ca 20 min ringer en veterinär upp och säger att han kommer direkt (dvs han har en restid på ca 1,5 till 2 timmar -.-)  Iaf han kommer och då efter ca 2,5 timme sen jag såg svullnaden så har den självklart gått ner. Iaf Bingó fick smärtstillande och antiflammatoriskt i spruta av vet och vi fick ett recept som ska hämtas ut imorgon.

Boxvila i en vecka MINST. Sen ska vi kolla hur han är och är de bättre kan han släppas ut med kompisarna är de sämre eller blir sämre i veckan ska han ringas ut igen och då kan de eventuellt bli hältutredning och hela skiten....

Kan dom inte bara säga på ren svenska vart dom har ont och varför dom har ont och hur dom gjorde illa sig ='(

Känner mig hemsk som inte tog varningsignalen på allvar (snubblingarna) Visst de behöver inte ha någon koppling men ändå ='(


Å nu fick ja en lätt panik attack när jag insåg att Bingo faktiskt skulle kunna vara allergisk mot sprutan han fick :O
vafan ska ja sitta och tänka på sånt här för? Varför inte bara tänka allt blir bra. Det ordnar sig?? nej vi ska tänka de värsta så att vi INTE kan sova inatt..

Morsning god bye



Kommentarer
Postat av: Marie

men!!! ni har sån otur!! när du red också, undra varför det kom då =S

hur såg han ut idag då?

jag kan nog trösta med att säga att en allergichock skulle kommit direkt isf!

keep me posted!

2007-11-10 @ 16:29:04
URL: http://mariee87.blogg.se/
Postat av: Adam

jag vet inte mycket om hästar så ska inte försöka på stå något sånt:P

lovar att bingo kommer vara i tipp-topp form in no time - specielt när det är du som sköter om honom^^

allting ordnar sig alltid :)

ps. jag dricker kaffe nu, och om du vore här så skulle du få kopp^^

2007-11-10 @ 19:53:35
Postat av: Carro

Han är svullen över leden och kotan fortfarande. Ser på hans ögon att han har ont även fast han inte markerar i skritten. =(

2007-11-11 @ 23:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: