Fy fan

Fy fan inge regn idag. djupt chockad!! Hörde föräldararna åka iväg vid 11, palla inte att dra mig upp. Dom kom tillbaka vid halv 1 ungefär och då var det väl dags att kliva upp ur sängen. Visade sig att dom hade varit på Bauhaus (reklam reklam) och köpt tapeter, å ja jag orkar inte lägga mig i eftersom jag förhoppningsvis flyttar snart men vafan, det kommer bli skitfult  >.<  Idag fick vi iaf upp vindstegen och skulle test spackla en bit av väggen (för att se om tapeten bubbla sig eller inte) och SJÄLVKLART bubblar sig skiten. Så nu återstår det att antingen sätta reparations gips över skiten eller så ska vi väl kanske testa att sätta reparationstapet vilket jag inte tror ett dugg på. Så det lutar på gipset. Får se hur det blir med det. Fixade elementet också, eller ja vi kladda på sånt skit som ska "fräta" bort färgen så imorgon blir det till att måla. Sen ska ju alla dörrar målas samt alla dörröppningar osv. Ja nog fan har vi att göra iaf...

Bingó blev longerad idag och travade på skitfint och galoppa på bra i vänster varv men i höger fick ajg övertala lite. Tror han fortfarande sitter kvar i "ont i vänsterbakben" tanken och han vågar nog inte riktigt testa å se om det ska göra ont eller inte. Det krävs mycket övertalning för att få höger galopp uppsuttet. Någongång i början på september är det kiropraktortid så får väl se om det sitter något skit i rumpan igen. Fast jag tror faktiskt det sitter något i höger bogen, eller något som låser bogen iaf. Men men... Det där med lektion lär ju inte bli något eller. FAN va irriterad jag blir ibland.. Flyttade ju den där lektionsdagen till i måndags som blev inställd eftersom det regna. Och nu är alla tider borttagna. Alltså kommer jag med stor sannolikhet INTE hinna få någon tid innan tävlingen. Vilket känns lite sådär JÄTTE surt. Och nej jag tävlar inte för att vinna eller så. Men det kan ju vara lite spännande att ha något att ha i bagaget när man rider in på tävlingsbanan. Nog för att de säkert kommer att gå bra ändå. För tölta det kan han... Men visst skulle det kännas bättre att ha minst en lektion i bagaget.

Vi har ju faktiskt varit igång i 23 veckor och 2 dagar <3
Och ridit en lektion (och det var en skrittlektion eftersom vi då hade varit igång i typ 5 veckor eller något sånt)
Fasiken det är helt otroligt. 23 veckor och vi är så pass bra som vi är. Muskler har vi fått (dels för att vi hade turen med att Bingó knappt tappade muskler och dels för att jag faktiskt måste få ta lite creds å säga att jag har lyckats bra med mitt träningsupplägg). Och nu travar vi i form, galoppar i form(då och då iof men vafan ;)..) töltar klockrent och skritten är han skitfin i och bär sig super. Min älskade lilla prins <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: