Grön dag idag

Igår var det lördag. Och jag var uppe med tuppen. eller ja jag var iaf uppe relativt tidigt. För kvart i 10 kom en stallkamrat och hämtade upp mig. Red en sväng ner till Elisebergs ridvägar och det är så fucking jävla underbart att Bingó litar på mig så pass mycket att det är okej att 2 st drar förbi i full galopp och jag säger nej och stannar. Så är det liksom nästan lugnt. Lite stressad vart han ju såklart men hade det varit för 1 år sen (eller ännu värre för 3 år sen) hade jag bara hängt efter som en liten vante. Och vi hade antagligen gått omkull över något hinder eller nått.. Men nu lyssna han fin fint och vi kunde båda tölta och trava samt hoppa lite småhinder i lugn och ro innan vi kom ikapp gänget som galopperade hela banan. Min prins <3.

På kvällen/eftermiddagen eller ja vafan, halv 4 stod vi utanför Grönans grindar med Familjen (dvs Bror Jimmy, Linda, Bettan, Leffe, Bie och Kenneth) Vi skulle köra 7 kamp.. Jag tror jag typ slutade som 4:a eller 5:a med poängen på typ 1350 eller liknande. Vi åkte inte så mycket karuseller eller så men vi hann med kvasten och berg Å dalbanan. Sen gick jag, mamma och Bettan i spökhuset och JÄVLAR vad jag skrämde livet ur dom xD fy fan så underbart det är med lättskrämda människor (a).

Både Bie, Jimmy och Linda hade tur med vinster. Bie vann på godishjulet, Jimmy vann cloetta hjulet och Linda vann på Marabou hjulet :) Jag betalade 10 spänn för att dra i snöret på "vinst varje gång" ståndet xD fick en liten häst med en riddare på x'D

 Bie med sin vinst :)

  

 Slänggungan är vacker :)

 LANGOS <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: