Hårdträning

Idag vart det lite hårdträning för Bingó. Tillsammans med Annica och Múska drog vi oss ut i regnovädret (som faktiskt lugnade ner sig efter ett litet tag). Tog och körde tölt heeela vägen ner till sågen och heeeela vägen tillbaka (en sträcka på totalt 3 km). Bingó skötte sig utmärkt och vi kunde faktiskt rida sida vid sida <3. Red sedan över jordbroleden och vidare till Dåntorp dör det finns en superhärlig grusväg med en superlång uppförsbacka. Så där töltade vi en bit och sen vart det galopprejs upp för backen. Lite tölt tillbaka till skogsslingan för att komma hem. Sista biten blev Bingó helt koko i huvudet och stressa upp sig som F-A-N. Går inte att få kontakt med honom när han blir så. Spelar ingen roll om jag ryggar, gör halt och väntar ut, länger tygeln för att visa att de är ok att slappna av, kör lite "träning" dvs öppnor/skänkelvikningar osv, eller helt enkelt försöker ignorera och rida på som vanligt. Alltså det är helt sjukt, han bara kopplar ifrån. Aldrig att han skulle göra något dumt eller så men totalt okontaktbar bara. Han gör det jag ber honom men stressar inte ner. Och han ska ju inte vinna (dvs jag ska ju inte sitta av och leda utan han SKA lugna ner sig när jag sitter på ryggen). Någon liten som har tips till mig om detta? Jag tar emot ALLA förslag (och testar antagligen ALLA förslag också om det inte är något superdumt förslag iof)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: