Måndag

Bingó var en gud idag. Mitt älskade odjur <3. Red våran väg ner till Sågen och tillbaka, och Bingó bara ticka på som en klocka och jag kände hur han faktiskt för en gångs skull tog i med bakbenen ordentligt. Och jag hade ingen Bingó i handen och jag bara satt där och han gjorde jobbet. Sen är han så gudomligt söt. Eftersom jag sitter och pratar när vi rider, har tänkt på att de måste vara kul om någon hör mig när ja är ute i skogen själv xD men iaf, så berätta jag att vi faktiskt ska åka iväg och tävla på Lördag, och Bingó knixa med öronen och ja, jag vet att han förstod vad jag prata om. Sen körde vi ett litet T8 programm på ridbanan och Bingó var superduktig som vanligt, men våran ovalbana är lite "guppig" så det var lite passtakt i nedförsbacken men vafan, på plan mark är den helt klockren och ovalen på tävlingsplatsen är ju rak så :P

Tog hem lindorna idag för att tvätta dom :) nu börjar dom här små förberedelserna som är så underbara :')
Det vita tävlings Schabraket är tvättat sen länge. Ska börja göra iordning "tävlingshinken" imorgon eller på onsdag, måste göra iordning transportgrimman också, eftersom ja råka tappa den i leran (a) så den måste tvättas och smörjas :) Sen ska jag nog hjälpa pappa med att tvätta transporten och smörja något (minns inte vad det var, tror kanske det var handbromsen eller nått sånt).. Eftersom min pappa är prylbög och allt måste vara rent och snyggt om man ska visa upp sig för andra ; ). Fan va kul det ska bli :'D det är helt sjukt!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: