Regn rusk idag igen

Killarna har bytt hage. IGEN.. alltså jag blir helt knollrig i skallen av hagbyten hit och dit. Och det som stör mig mest är att allt är lite hipp som happ. Ena dagen där. Nästa dag där. Sen kan det gå 2 veckor å så byter dom hage igen. Alla hagarna är ju helt nerbetade pga dessa sjuka hagbyten hela tiden. Byt hage när det behövs så att hagarna får växa till sig lite emellanåt. Bingó är ju superhungrig på kvällarna nuförtiden pga dåligt bete =/

Var ute en kortis i stallet för att mocka och mata och kolla såret i rumpan och ena stallkamraten sa något jag inte alls tänkt på.. Det är ju skavsår från ridningen, insidans benmuskler blir ju större vid ridning, och är han lite svettig och "grusig" så blir det ju såklart skav. Så nu blir det till att tvätta noga både före och efter ridning för att förhindra detta. Att något kan vara så enkelt så att man absolut inte tänker i dom banorna :P Såret var iaf mycket bättre idag och jag fick pilla utan att han vart arg ^^.

Kom världens spöregn när vi var i stallet och Bingó som stod uppbunden i stallgången höll på att skita ner sig totalt. Det kom verkligen från ingenstans och regnet var så hårt att det hoppade säkert 30 cm upp från marken. Bingó sötnöten stod och blåste upp sig och "luktade" på regnet. :P

Imorgon ska jag ut till stallet relativt tidigt. Kvart i 10 kommer en stallkamrat och hämtar mig. Måste vara hemma innan 2 typ för antingen ska vi till grönan och ha 5kamp eller till typ heron för att bowla beroende på väder och vind. Själv hoppas jag på bowling eftersom att det är SÅÅÅ mycket roligare. Och Grönan en lördag?? Ursäkta mig men hur fullt kommer det inte bli, dels pga av helg, dels pga SommarKrysset... Så jag hoppas på regn framåt halv 3 ungefär (a)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: