3år, älskling <3

Jag varnar för ett långt inlägg!

Vet ni, idag är det 3 år sen!!

3 år, 156 veckor och 1096 dagar sen jag träffade min Bingó för första gången.

Jag minns dagen som om den vore igår, det var Lördagen den 3:e december 2005. Kl var 13:00 när vi landade på stallplanen till Sadelmakartorp, den första vi stötte på var Emmas man Fredrik (som förövrigt stod och pilla med en trasig lampa), sen kom lilla Jonathan som bara var något år. Minns att vi pratade lite och hämtade en mycket tjock Bingó med JÄTTEMYCKET vinterpäls i en vinterhage precis vid stallet. Vi ställde honom i stallgången och jag borstade och frågade en massa frågor "är han pigg" "är han trafiksäker" (som vi nu vet att han inte är) och en hel del annat. Jag minns att han inte stod stilla alls när jag skulle sitta upp på ridbanan som var så igensnöad, dock var 4kanten plus en stor volt upptrampad. Minns att jag töltade lite och att den var vääääldigt passtaktig, minns att jag typ fick 2 steg trav. Jag red i kanske 15 min eller så. Och Emma var nöjd och jag var nöjd.


Det var resan på något underbart, början, starten på allt vi har lärt oss! Allt vi har upplevt! Alla känslor, alla äventyr, alla avåkningar, alla minnen <3 Jag vet att jag var osäker till en början, allt var så nytt. Men Bingó och jag hittade varandra så otroligt fort. Jag vet att han såg fram emot dom dagarna jag skulle komma (torsdagar och söndagar). Allt Bingó kan just idag är min förtjänst. Nog för att han vid 14 års ålder kunde en del, men grejjen var att han ej var genomriden. Vi tränade mycket på att han skulle ta skänkeln. Och med skänkelns hjälp blev vi av med passtakten efter ca 6 månaders hårt arbete. Det tog ytterliggare några månader innan jag hittade en ren trav.

Den 28:e oktober gjorde vi en tävlingsdebut, vi kom sist ;D men fick genomgående 5:or för tölten, 4,5 för trav, 4,5 för skritt men blev nollade i galoppen pga fel galopp. Dagen efter, närmare bestämt 29:e oktober blev Bingó min officiellt. Vi böt stall och vi tog ännu större steg framåt. Vi började balansera oss ordentligt i både tölten och traven. Vi tränade hårt den vintern och på sommaren vart det mer tävlingar och vi tog våran första och än så länge ända rosett den 16 Juni. Sen vart tyvärr resten av 2007 ett jobbigt år. Jag flög av på en tävling, fick ridförbud på 4:a veckor (var uppe å red efter 2veckor) och det värsta av allt. 22:a November </3 Spatten. Men nu är vi tillbaka. BÄTTRE än någonsin.


Ja, vi har upplevt mycket under dessa 3 år. Och ännu mer ska det bli. Jag kan lova er, jag minns VARENDA ridtur med denna häst. Jag minns inte datum och tid, men jag lovar dig, kom med ett ledord och jag minns ridturen, minns hur Bingó var, vem vi red med och vart vi red. Det är så mycket Bingó betyder för mig. Allt är värt att minnas, allt är värt att berättas. Jag skulle kunna fortsätta här i evigheter men jag väljer att avsluta med detta. JAG har världens finast häst, jag är världens lyckligaste flicka som har fått chansen att möta denna underbara varelse. Det finns bara en Bingó, och det finns bara en Carro. Ensamma är dom bara unika, tillsamman är dom oslagbara <3



Kommentarer
Postat av: Fia

Härlig text <3 När man läser det så tänker man; kärlek

2008-12-03 @ 13:40:55
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: