Galopprejs <3

Fick inte upp detta igår, så detta inlägg handlar om Onsdagen!!

Min häst överraskade mig här för någon dag sen med ett stort hål i ena vintertäcket. Idag fick ja för mig att de var dags att börja sy igen hålet då. Och far åt helvetet vad jag HATAR att sy, speciellt vintertäcken >.< exemtäcken går faktiskt bra, men inte vintertäcken >.< hålet var ju inte litet eller, typ 40x40 cm långt, format som ett L såklart som det alltid blir när någon annan biter tag i täcket och gör ett vackert hål ... Iaf så syddes det och lappades och nu ligger det och torkar med det vattentäta limmet smetat runt kanterna. Bra blev det tillsluta men jag hade gärna velat peta ut ögonen på någon stackare med nålen!!

Var ute och red i regnovädret (regnade iof inte förrens vi vände hemåt som tur var) och idag blev det pessoabettet på, Bingó går verkligen grymt bra på det, behöver knappt krama fingrarna innan han stannar (och jag vet hur ett pessoabett påverkar hästen, ni får tycka som ni vill men jag använder mig hellre av det bettet än ett bett med kedja). Iaf så tog vi svängen till Dåntorp med den hääärliga galoppbacken, och jättefin tölt bortåt och sen i nedförsbacken (som vi sen vänder i botten av för att galoppa upp) så stressar dom upp varandra, eller eggar varandra kanske man ska säga. Vi stannar alltid längst ner för att lyssna efter bilar men man hör knappt något för att hästarna trampar runt som fan xD men sen när man väl släpper efter i handen och lutar sig lite framåt. JÄVLAR vilken power de är då, det är 4språngsgalopp med sådan jävla kraft upp för den där backen, och de bästa jag vet då är att ställa mig upp och viska i örat "gasa" jääävlar i min lilla låda va fort de går då :') om de nu kan gå fortare än va de redan gör xD Men hästarna tycker verkligen att de är kul :) Imorgon vet ja inte om de blir rida eller inte, allt beror på väder. Regnar de så har jag nog ingen större lust faktiskt :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: