Halt häst... igen

Idag var vi ute och vandra en bra bit från stallet i skogen runt frisbee golf ängarna, Bingo är pigg likaså Múska som Annica rider. Bingo stelnar till och de kommer 3 pers gående. Dom ropar till sig en hund och Bingó skiter typ ner sig, ställer sig och typ "hyperventilerar" och vi stannar för att låta dom gå förbi med hunden,

Jag säger Hej hej, och en tjej svarar, DÅ snurrar Bingo runt och drar iväg i panik galopp. Trampar som tur är på grimmskaftet så de går sönder, Múska följer efter och Annica kämpar med att få stopp.

De 3 med hunden ber jäääätte mycket om ursäkt och ja förklarar att ena hästen är skadad och har överskottenergi samt är rädd för hundar. Sen typ går ja efter för att se om Annica ramlat av å för att leta häst/ar. Annica kommer gåendes emot mig och hon hade lyckats få stopp på Múska och hunnit sitta av. Bingo hade fortsätt mot stallet i full galopp.


No problemo att hästen springer, men de är underlaget jag var mest orolig för. Stenigt, uppför och nedför, smala stigar på kala berg, över kalhygge, över "djävulsberget" eller en stig runtom som typ är lika hemskt, över en jävla träbro. Ja kan nog tacka någon från ovan över att jag inte riktigt vet hur han tog sig hela vägen hem (skritt, trav galopp???)

Iaf nu är hästjäveln HALT!!!
Imorgon blir de massage och strechning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: