Geting, aj aj!

Idag tog vi en tur Bingó och jag, eftersom han inte haft feber eller snorat nu några dagar. Hosta har han inte gjort på 2 dagar så nu håller vi tummarna. Hostade inget vid ridturen, varken före eller efter. Däremot var han full full av energi och travade på sjukt bra. Samt att han bara ticka i tölten. Fast jag stör mig på att ja inte får ihop honom i tölten utan att han mest tickar på av egen maskin. Ska som sagt ta någon lektion snart men ridläraren har semester =/

Var påväg hem från stallet när ja fick en ovälkommen gäst i tröjjan. En jävla geting flög in och stack mig vid bröstet (mot armhålan), svullna upp direkt och jävlar i min lilla låda hur jävla ont det kan göra! Jag hoppas den jäveln dog långsamt och plågsamt!!!.. Fick när jag närmade mig hemmet ett tryck över bröstet och fick svårare att andas. Dock är detta första gången jag blivit stucken så jag vet inte om ja är allergisk eller inte. Men jag har absolut inga planer på att bli stucken igen. För nu efter ca 6 timmar gör det fortfarande sjukt jävla ont och jag kan knappt lyfta armen. Samt att trycket och svårigheten att andas försvann för ca 1,5 timme sen.

Var lite rädd där ett tag att ja skulle behöva åka till akuten men det behövdes inte. Vilket är så grymt skönt att slippa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: