Dagen

Det här med rubriker alltså. Inte lätt att komma på något bra inte haha.

Dagen idag har varit lugn och skön. Tråk på vädret som hotade med regn men jag hade turen och slapp det iaf!. Idag kom alla "sommar grejjer" fram, så som flugmedel, fyra ess salvan å annat smått och gott. Bingo hade ett rätt så rejält sönderbitet skap redan nu =/, jävligt med Mygg i stallet redan. Drygt som fan men får se om jag kan vänta lite till innan exemtäcket åker på. Vill vänta så länge som möjligt. Fast risken finns att de måste åka på innan veckan är slut. Kliar sig i manen och svansen redan. Inte något överdrivet men han kliar. Manen har jag smörjt nu några veckor och bitvis ser den helt ok ut. Pälsen fäller som satan nu också. Aldrig lugn och ro.


Bingó är sjukt fin vid ridning också. Så kul att de går framåt hela tiden <3. Börjar dock bli stel i sidorna nu när vi inte får rida på böjda spår. Så nu arbetas det mycket med ställning och böjning på rakt spår. Samt skänkelvikningar och öppnor samt slutor. Lossnade tillslut i sidorna och gick i bra och stadig form. Han är dock lite avig till att ställa och böja sig till höger. Men hoppas på att de släpper om några ridpass!.


Imorgon får han nya skor igen och då ska vi även passa på att tömköra lite också tror jag nog =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: