Hovis

Idag kom Hovis ut och Bingó blev så glad så. Älskar verkligen Hovis, vilker är så kul att se. Bingó har verkligen FINA fötter nu, vilket är såå skönt att höra! Nog för att de snart har tagit 1,5 år med en massa tappskor och specialskoningar. Men äntligen får man betalt för allt arbete! Känns underbart.

Tömkörde lite idag och gjorde en fuskis och använde gummisnodden, Bingo bjöd på bra och travade i form. Stolt matte <3. Börjat träna lite skänkelvikningar nu och Bingó fattar otroligt fort. Blev någon miss här och där men ja kan inte kräva för mycket, med tanke på att ja egentligen inte kan och Bingó har nog aldrig gjort den sortens övning förut! Han är så otroligt fin min häst, har jag någonsin sagt hur mycket jag älskar honom?? ; )

Idag påbörjades den riktiga betesträningen, hästarna slipper vinterhagen from kl 15 numera och får gå och beta gräs fram tills insläppet kl 20. Förra året blev Bingó riktigt dålig i magen men iår har vi tränat längre och än har han inte blivit dålig i magen. Plockade fram exemtäckena igår. Så nu står dom i hallen för en färd ut till stallet. Ska väl ta med mig alla vintertäckena hem hade ja tänkt. Vissa måste verkligen tvättas. Suck de blir ju en resa i sig! Och de ser ja inte fram emot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: