Lugn dag

Det är verkligen sommar i luften nu! Alla är på bra humör och de kan inte bli bättre. Bingó fick på sig sitt exemtäcke idag, Helt sönderbiten mellan frambenen, massa blodigt var det. Så där vart de till att tvätta. Sen hade han fått ett sår ca 10 cm framför skapet. From imorgon får Bingó gå på heldagsbete. Vill verkligen inte ha honom i vinterhagen längre. Och han är skitfin i magen också. Så nu blir de bara gräshagen fram till i höst. Vilket är en oändlig lättnad. Slippa den där tråkiga skithagen och bara ströva på grönt gräs hela dagarna ist. Låter underbart jag vill vara häst!

Fick ett litet samtal från en gammal stallkamrat som var i akut behov av en transport. Tänk vilken tur att just lilla jag har ett släp men inte använder det sådär jätteofta. Lycka till Imorgon nu! familjen Ahlberg håller tummarna =D

Sitter lite skumt till här för ja vill inget annat än berätta för mamma och pappa om J. men ja vågar inte riktigt. Är lite halvrädd för deras reaktion. Får klämma ur mig det fort och sen hoppa på moppen och åka iväg eller nått. Haha. Nej men ja får ta mod till mig nu. Ska nog berätta de för pappsen först tror jag. Låter säkrare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: