Städning och läskiga monster

Idag har Carro varit duktig och storstädat *host host* jag har iaf dammsugit och torkat golven ; ) sen fick jag ett ryck och städade kylskåpet. Slängde lite gammal mat och nu luktar de fräscht där inne iaf. Städade altanen också en sväng. Dammit och skitigt men nu ser det bättre ut iaf. Imorgon hade jag tänkt att ja skulle städa alla "ytor" (bord, sidbord, tvbänk osv) Där familjen har en ovana att lägga en massa SKIT! Måste ju se lite ok ut när J. kommer ^^.

Mamms fick skjutsa ut till stallet idag igen. Jävla väder att aldrig ge med sig. Tog iaf en tur på Bingó idag och JÄVLAR vad fin han var. Ett tag iaf! Gick fin fint att böja igenom sidorna, form i skänkelvikningarna och form i traven hur lätt som helst. Ända tills vi kom ner till Torstens Gård. För tänka sig där stod det en jättestor jätteläskig hästätande Kabeltunna (sån där som ser ut som en stor sytrådsrulle). Kom ca 10 meter ifrån den när Bingó stegra och tvärvände i galopp. Jag satt kvar! Blir förbannad och vänder hästen för att rida förbi det stora farliga monstret. Kommer upp jämnsides med "monstret" när Bingó kör samma visa igen, stegra kasta sig om och galopp. Där fick jag ge mig för ja var påväg av hästen ofrivilligt ; ). Samtidigt som andra stegringen kom så kom en kär stallkamrat med sin bil så ja, ännu en anledning till att ge upp. Jag vet Bingó vann, men imorgon ska vi ner igen, dock ska jag leda i kedjegrimskaftet hade jag tänkt! För inte fan kommer han undan inte den jäveln! Töltade även idag då Bingó har problem med traven och tappar balansen om han blir för stressad, Men helt klockren i tölten. Gick i form och böjbar åt alla håll <3. Ibland kan han min bebis, men bara ibland ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: