Torsdag

Dagen har varit underbar. Bingó var helt underbar vid ridningen. Red för en gångs skull på ridbanan. Tränade lite smått på halvhalterna med sätet och skänkelvikningar på lång tyglar. Riktigt svårt att få till allt men Bingó gjorde allt rätt. Tvärade lite väl mycket men man kan inte begära allt för mycket eller. Red med Pessoa bettet idag och Bingó var som smör. Helt underbart, framåt, känslig och villig. Travade på bra men orken för kurvorna finns inte kvar. Rollar något så enormt men men. Red lite på våran ovalbana också och där blev traven riktigt fin, bra påskjut och helt ok form. Sen gjorde vi en fuling också (a), jag var bara tvungen det lockade för mycket. Vi har galopperat! Iof var de bara 4:a språng men fan va fin han var. Ner i form var de också <3. Direkt efter galoppen satt jag av och Bingó fick massa godis ^^. Jag är helt förälskad i denna varelse. ojojoj!

Snäll flicka har man varit idag också, direkt när jag kom hem drog jag fram gräsklipparen som faktiskt startade på 3:e försöket! Det är sjukt hur avkopplande det kan vara att bara gå fram och tillbaka på gräsmattan och tänka, svära lite på kottarna och bara vara. 1 timme tog de att klippa framsidan, har hela baksidan kvar också, nackdelen med stor tomt ; ). Men baksidan får ja ta i helgen tror jag.

Imorgon är de fredag. Härligt, trots att ja är ledig nu frams till Studenten så är de något speciellt med Fredagar. Härlig känsla bara. =)

Å vet ni? idag är de exakt 1 månad kvar till Studenten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: