Torsdag & Fredag

Torsdag:
Idag tog bästaste kamraten Studenten, Grattis! Carro missade utspringet (jag råkade visst somna om efter att jag varit i stallet, hoppsan) gick iaf över på kvällen och lämnade present och åt tårta =D, Inte långt kvar för mig nu eller. Härligt det ska bli!!




Fredag:
Var en sväng till stallet, varmt!!,. Bingó stod och sov i hagen tillsammans med alla andra som också sov. Störde lite när jag kom men det får dom ta ; ). Ännu har inte all sommarpäls tittat fram!. Glad över att Bingó iaf är klippt så att vinterpälsen är nästan lika kort som sommarpälsen, annars hade det fan aldrig gått i denna värme!. Red lite på ridbanan idag, utan stigbyglar. Efter skadan litar jag mer på Bingó och det känns underbart. Tidigare vågade jag inte rida utan stigbyglar bara för att han helt plötsligt kunde kasta sig ut från banan, han har inte den benägenheten längre. Vilket är så underbart <3. Skrittade på och tränade på halvhalter samt halter med sätet. Lyssnade underbart bra. Töltade även lite samt blev lite trav. Min fina fina häst <3. Hade snart tänkt att hoppa på någon lektion om det finns någon ledig tid som jag kan ta. Vi kan inte bara lalla runt som vi gjort. För jag vet att Bingó kommer att bli för jävlig om ett tag. Jag känner den där hästen haha.

Har diskuterat lite med föräldrarna (mest pappa då) hittar jag ett föl med intressanta föräldrar för ett bra pris. Så slår vi till =D. Inte för att ja letar extremt mycket för tillfället men det händer att ja tittar på annonser. Och det känns skönt att veta att om jag hittar något jag fastnar för så kan det lilla livet bli mitt. Men jag vet också att föräldrarna bara betalar hästen, resten får jag betala (lösdriften, hovslagare osv). Så jag hoppas på ett arbete snart. Samt att ett underbart litet föl ska hoppa fram och visa sig. Och ja, jag är ute efter en valack (hingst), med 5 gångsföräldrar (eftersom jag vill ha en till 5gångare), och helst helst ska det vara en till rödblack =D (kan ju säga såhär, jag kommer troligen aldrig äga en brun, vit eller svart häst!. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på färger men finns det tråkigare färger på häst??). Så finns det någon därute som vet någon som ska sälja ett föl (max 3 år) eller själv ska sälja? Hör av er =D

Lördag imorgon, hela dagen är uppbokad. Skönt att de inte blir så superstressigt iaf. Hoppas på en härlig skogs tur med Annica och Múska imorgon!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jaaa wiiie då blir vi glada =) Hitta en vindott =D

2008-06-02 @ 11:18:14
Postat av: Carro

haha, ja vem vet vad det blir för något ; )

2008-06-02 @ 23:12:43
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: