Dagens ridtur!

Var ute i stallet tidigt idag också. Annica skulle rida så vi tog en sväng runt Kolartorp i stormen, mötte först en grävskopa+lastbil+bil direkt efter varandra. Som tur var så red vi på en gångväg och Múska gick närmast dom läskiga sakerna. Bingó spände sig som en fiolsträng men det gick bra när jag fick vissla lite och klappa hals. Berättar sen för Annica om när jag kastade mig av Bingó i tölt när vi red med Nelly och Cissi på sadelmakartorp (saknar!!) för att de kom en cross moppe och Nelly hade blivit livrädd när jag kastade mig av xD  Iaf precis när jag berättat klart det så hör vi världens brumm och i typ 50km/h kommer det en lastbil, och ja vi töltade! Så det vart en favorit i repris ; ) men Bingó dansade bara liiite när han brummade förbi. TACK för att du faktiskt saktade in jättemycket och höll ögonkontakt!! Ca 2 min senare och som tur var hade ja inte hunnit sitta upp så kom det en till Lastbil och det gick bra den gången också : )

Sen var Annica och jag mer eller mindre helspända och beredda på att kasta oss av igen xD Men det behövdes inte som tur var!. På vägen tillbaka träffar vi en kvinna som tyckte vi hade jätte fina hästar och att "Fuxen var riktigt läcker" :') (sen att han är rödblack är ju en annan femma xD) Men alltid lika kul när någon tycker Bingó är snygg :D Sen när vi nästan var hemma träffade vi en äldre herre med en schäfer, och det gick också bra trots att Bingó spände sig igen och schäfern gjorde ett litet skutt mot Bingós rumpa : )

Imorgon blir det nog ett ridpass på ridbanan, måste böja igenom högersidan samt peta in högerbak under kroppen igen ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: