Nyckeln till frihet - Stephen King

Stephen King är enligt mig en riktigt bra författare, älskar många av hans böcker. Men denna, som även blev till film är helt underbar. Har läst boken The Shawshank Redemption som den så vackert heter 2 ggr, en gång på engelska och en gång på svenska. Engelska versionen är ju betydligt bättre så är det. Men fimen är underbar, var nog 4:e gången jag såg den nu. och jag blir lika uppslukad varje gång. Verkligen den bästa filmatiseringen av Stephen Kings böcker.
Verkligen värd att se!
Och nej jag orkar inte skriva handlingen utförligt men titta hellre på filmen  ; )

Andy Dufresne (Tim Robbins) som blir oskyldigt dömd för att ha mördat sin fru och hennes älskare och hans blir dömd till livstid på Shawshank fängelset i Maine, USA. Under sin tid på fängelset träffar Andy, Red (Morgan Freeman) som "tjänstgör" som en person som kan fixa allt för rätt summa pengar. Till en början har de tillsynes ingenting gemensamt, men så småningom knyter de ett starkt vänskapsband mellan sig som inte går av för hackor.

har du inte sett den, skäms på dig!! Ta och se den redan ikväll ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: