Stalltjänst + farsdag <3

Efter några få timmar sömn, med uppvaknande av liten katt som tycker jag är jätte elak när jag byter sida att sova på osv så vart det iaf dags att kliva upp ur varma sköna sängen för att dra sig ut till stallet och ge hästarna morgonhöt + krafft. Och det ÄR härligt att vara i stallet kl 7, och de enda man hör är hästarna som tuggar hö, någon dricker ur en vattenkopp, det frustas och prasslas i höt. Stallet är paradiset <3. Bingó ser sådär jävla söt ut varje gång jag har utsläpp. "Men matte? vad gör du HÄR?!?, har du godis??" Min underbara ponny <3

Red ett ganska ansträngande pass idag, tränade lite tölt på volt samt lite trav på 4kanten. Tog sedan vägen fram och tillbaka och jääävlar tölten <3<3<3 min fina fina fina hästpojke <3. Men däremot ville vi inte alls trava lugnt och fint som avslutning. Så jag fick rida fram och tillbaka på vägen ett antal gånger innan Bingó gav upp och slutade springa i traven utan tog det lugnt och fint och arbetade med kroppen. JÄVLAR vad svettig han blev!! Helt galet med tanke på att han inte har någon päls!! Förstå om Bingó hade haft sin långa vinterpäls...

Firade pappa också idag såklart och eftersom jag är dyngfattig så fick han en duschkräm av mig bara :) Det är tanken som räknas ;) och papps var inte så sugen på att få frukost på sängen vid halv 7 imorse ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: