Dagens bekymmer

Bingó är bättre men inte helt bra!
Var väldigt svårt att hitta ställen att springa på och kolla traven idag då allt var slask och is. Men hittade en bit på ovalbanan som gick att springa på. Och Bingó som numera är lite pigg efter 2 dagar i boxen började bocka och drog iväg i galopp. Bara några steg dock och efter backning så travade han på bra. Dock syns det fortfarande lite ajaj i höger fram. Och han är fortfarande varm i V-F och H-B.. Han får stå inne tills jag kommer imorgon. Och är han likadan som idag eller kanske t.o.m bättre så får han gå i "bodenfållan" :) sen hoppas jag för allt i världen att det blir varmare så att knögglet i hagen försvinner och att Bingó blir bra i sitt ben fort nu så att han får gå med kompisarna igen!!

Snart är det Globen Horse Show också :D Ska gå på Söndagsshowen iår. Tillsammans med Frida <3, Fridas mamma Charlotte, mamma Marie och Emma (hon som ägde Bingó innan). Och iår ska jag faktiskt leta efter något på shoppen också! Ett helhalsfleece täcke ska inhandlas. Färg vet jag inte ännu. Men något som jag verkligen fastnar för ska jag ha! Sen ska jag småkolla på lindor, regntäcke med fleecefoder, ländtäcke och annat smått och gott :D Ser faktiskt fram emot det den här gången. Förra året var en hemsk period, precis fått spattbeskedet och allt kändes ju hopplöst. Men nu vet jag, att ALLT går. Bara man ger det tid. Och jag har lärt mig att jag inte kan planera in grejjer i förväg. För att med Bingó kan allt vända på några sekunder. Men det är tur att jag har en häst ändå som är så glad och livfull. Det gör ju att all väntan är betydelsefull för Bingó. Mjo jag älskar nog min häst ;D haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: