1:a Oktober

Fan de är redan första oktober, vad hände liksom? Vafan hela september bara flög iväg och nu helt plötsligt är det oktober och hästarna åker upp i vinterhagen imorgon!! WTF VINTERHAGEN!!!! Fatta hur jävla fel är inte det egentligen?? Usch jag hatar verkligen vinterhagen, jag verkligen HATAR den hagen. Den är jätte jätteliten för 8 hästar!! Och blir så jävla fort lerig eftersom den är så liten. Nej seriöst blir den lika lerig i vinter som den varit andra vintrar måste jag säga ifrån. Bingó får inte gå i sådant underlag pga spatten, det var veterinärerna väldigt tydliga med, Inge djupt eller tungt underlag! Och vad är inte lera då??. Nej vi hoppas på en kall vinter med snö ist så vi slipper leran!! Och det jävligaste är att jag fick reda på om hagbytet via en stallkamrat som skicka ett sms för 15 min sen, Jag var i stallet idag, jag hälsade på stallägaren. Varför sa han inget? Så jävla dålig komunikation så jag blir illamående >.<
Nej nu måste ja lämna detta innan jag blir ännu argare!!

Hovis var ute idag som sagt och Bingó kom travandes i hagen innan jag ens hunnit stänga grinden, och ja. Det spöregnade, därav traven <3 haha. Iaf hovarna är rätt kassa nu igen, eller iaf bakhovarna som har fått en massa hålväggar (eller va de nu kallas) svårt att få sömmen att fastna tydligen. Framfossingarna är bättre. Och eftersom han ska vila ett litet tag testade hovis med att verka lite lite mer än va hon gjort tidigare och det vart en liten öm framtass, Men han överlever ;). Iaf specialskoning nu igen, tåsidokappor både fram och bak, samt någon intressant överrullningsgrejjs på framskorna. Jaja det blir nog bra det där tillslut :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: