Nattens dröm

Usch jag har börjat drömma igen, och det är nästan alltid någon obehaglig dröm.
Inatt tex var Bingó blockhalt och det var vinter och isbana. Bingó var utan broddar och gled mot grinden i hagen när jag ropade. Jag springer medans en stallkamrat tittar (samma stallkamrat som jag var med på tävlingen) och på ridbanan är de snö förutom på 4kantsspåret som var isigt. Och jag hade tänkt att vända innan 4kantaspåret men Bingó var pigg och sprang förbi mig och vände på isen utan broddar och går omkull :( Han försöker komma upp men väggen vid ridbanan (alla som har varit i mitt stall vet att vi har en liten den av stallväggen som "staket" mot ridbanan) och slår upp stora sår på bakbenen för att plankorna var så vassa, och jag drog ut honom med tyglarna (för ja han hade tydligen bett på sig helst plötsligt) och drog upp sår i munnen på honom. Men när jag väl fick ut honom så kunde han ställa sig upp..

Sen vaknade jag.
Med ångest över att allt kanske var sant!! Men efter några djupa andetag förstod jag ju såklart att de bara var en mardöm >.< men hejj vilket sätt att vakna på..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: