Seeeg

Vakna vid halv 11 (trodde jag iaf) Annicas mamma skulle skjutsa ut oss till stallet vid 11 men kvart i 11 så får ja ett sms av Annica "du vet att de är vintertid nu va" jo men eller hur att ja kom ihåg de liksom xD Så helt plötsligt hade jag en hel timme på mig, så lite skakis sen igår fick jag iaf i mig en halv macka å lite youghurt (hur fan stavas det egentligten?? O.o)
Sen vid 11 kom dom iaf och vi åkte ut till stallet, regna har de gjort heeela dagen >.< iaf varning för att böja er framåt och ta i när ni är lite bakis, var sjukt nära på att lägga en pizza i en stallkamrats box som ja mocka xD det hade ju vart trevligt??. Bingó var superduper pigg, och behöver ridas igenom på ridbanan igen. Han har börjat med att ställa sig till vänster, bita tag i högersida av bettet och därifrån kan ja slita och dra hur mycket som helst, han känner ingenting. Så gör han bara när han vill springa och inte får xD så rida igenom honom ska ja göra på Tisdag iaf, för imorgon ska han vila :)
Ska ta och ringa hovis någondag också och fråga om hon tror att de är riskfritt att skicka upp honom i vinterhagen nu. Plutthästen vill inte stå själv längre <3.

Stallmöte var de idag också, och jag tror och hoppas för allt i världen att jag lyckades med att få mina täckesbyten. Stallägaren skulle prata med "ungdomarna" som sköter stallet. Och ja sa som de var att skulle ja nu betala för denna tjänst så blir det YTTERLIGGARE 300 kronor i månaden, så man kan säga att ja helt plötsligt får betala 600kronor mer för ingenting. Så jag tror ja får mina täckesbyten annars blir ja arg på riktigt. Och jag är INTE trevlig när jag är arg!.

Sen hade jag såklart insläpp idag också, så jag fick skjuts hem av en stallkamrat eftersom Annica åkte hem när stallmötet började och så fick ja snällt vänta på att föräldrarna kom hem så vi kunde åka ut och släppa in hästar, åka till donken för att handla mat. Och nu några timmar senare sitter jag här dödstrött och har en jääävligt irriterande  liten Bosse omkring mig .. Ja ja nu ska ja nog sova faktiskt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: