Feber, snorig och trött

Väcks kl 9 av mobilen som ringer, försöker låta pigg (misslyckas nog rätt rejält eftersom jag är så jävla förkyld) får iaf veta att min jobbintervju är flyttad till nästa onsdag... Suck, somnar om iaf och vaknar igen vid 10 av stallkamrat som skickar sms, små sms:ar med henne ett tag och somnar om, väcks av mobilen som ringer igen, fast denna gång kl 12:15 av en annan stallkamrat som vill ha hjälp med sin häst idag. Då orkade jag iaf palla mig upp ur sängen och in i duschen.
Har feber och är helt sänkt. Lägger mig på soffan och halvsover med en katt i knät. Får för mig att jag vill baka smulpaj med äpple så ja går ut och plockar lite äpplen i trädgården och gör iordning pajen, tar en bit paj och jävlar vad gott det var.

Halvslöa framför tv tills kl var 4:a dags att klä på sig och åka ut till stallet, drar på mig en tjocktröja och hämtar vinterridjackan, fryser som en liten fluglort på moppen hela vägen ut till stallet, fryser som fan i stallet, mockar och hämtar häst som är rädd för allt och vägrar gå in i stallet bara för att ena delen av stalldörren är stängd (dubbeldörr) får dra in Bingó och när han kommer in dansar han runt och fnyser och frustar åt allt, ställer in i boxen och drar av exemtäcket och hästen är livrädd för ena hörnan av boxen och står upptryckt mot ena boxväggen, borstar och kollar hovar och får hästen att nästan komma till det läskiga hörnet.. Kiropraktorn var försenad så Bingó fick stå i läskig box i ca 40 min innan det var våran tur att bli behandlade. Ställer oss i läskig stallgång och kiropraktorn hitta flera småfel, som vanligt ett förskjutet bäcken, på båda sidorna. Stel i ryggen och låst i bogarna. Inget jättestort men hon tippa på att det var därför Bingó blev passtaktig på tävlingen. Knäckte och drog i ben på Bingó tills han slappna av och där försvann 600 kronor. Men absolut värt det (Tack papps för att du betalar <3) Ställer in rädd häst i boxen, kastar in mat och lite hö och sen sätter sig på moppen fortfarande så fryser jag som fan och åker hem. Hemma käkas det middag sen åker vi ut till Lissma Gård (varför jag följer med vet jag inte) blir bitna av mygg, dricker cola käkar bulle, blir biten av lite mer mygg, snackar med lite folk, fryser ännu mer, sätter oss i bilen, bilen vill inte starta, får igång bilen efter att papps pulserade lite med gasen och åker ifrån Lissma efter ca 30 min.

Min dag, och jag är helt slut, både i kropp och själ. Att det aldrig liksom bara kan flyta på. Jobbet jag ska på intervju för kanske inte behöver folk trots allt >.< men eftersom det är en rekryteringsfirma så kanske de kan hitta något annat till mig, men jag vill verkligen ha detta jobb... Nu ska jag sova av mig denna jävla förkylning och håller tummarna på att febern är borta imorgon, för jag bör ut och rida i skogen eftersom han blev behandlad idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: