Händelserik söndag!

Kaos i stallet idag då ena stallkamraten hade fått för sig att lasträna sitt sto. Gick sådär. Sluta med en häst i panik, eller ja, stresspanik när hon tillslut inte fatta vad det var som krävdes ifrån henne. Hon slog även i ögat på ena fästet på transporten som man sätter fast lämmen med när man fällt upp den. Ett jack över ögat och en massa blod. Dom skulle ha gett sig efter att hon faktiskt hade gått upp å in i transporten 2ggr. Man ska ge sig när det går bra. Tog dom ca 1 timme att få in henne 3.e gången. Helt dygnsvettig var hon och helt skärrad. De är ju en bra upplevelse tills nästa gång?

Bingó var iaf super super super fin idag <3 red ca 20 min i tölt och red på volt och ställde å hade mig. Nu var de form i båda varven ^^. maha, de går nog bra imorgon om vi håller oss ifrån passtakten bara ^^. Jag hoppas på många bilder :D

Nu ska jag försöka sov lite hade jag tänkt.

God natt på er folket :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Meeen, vid lastträning tycker jag det räcker fint med att den går in en gång om den annars är väldigt svår! Kanske med lite mindre svåra 2ggr... Kan ju utökas vart efter. Åh, kommer gå så bra imorn! <33 Hoppas o. tror jag, haha :) Lycka till båda två! <33 Sov gott nu också ^^

2009-04-12 @ 23:54:36
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: