Härliga härliga ponnyhäst <3

Härligt härligt väder idag!
Tog oss en tur längst med vägen och idag fick jag en AHA upplevelse. Jag har utan att tänka på det stängt mitt bäcken i tölten. Testade med att öppna upp bäckenet i tölten och jävlar allt bara lossna, in med baken upp med bogarna, takten kom direkt och formen likaså.. Kul när man kommer på vad man gör för fel :D Var en tjej på bdb som fick mig att tänka till om hur mitt bäcken var. Och det tackar jag för. Nu måste jag bara lära mig att ha det öppet i tölten såklart :P Men hela ridturen gick toppen! La pass 2ggr också och wrooom sa Bingó ^^. Kuul, galoppen gick toppen den med. I form med bärighet! Yes! Men som ja sa till stallkamrat igår, att alla har dåliga dagar :) Ibland går det mindre bra och ibland går det riktigt bra. Alltid lika kul att rida ändå :D

För att svara på din kommentar som jag inte tänker publicera. Du känner inte min häst okej? Visst du får ha dina åsikter men han kan absolut bära mig rätt. Han går i 98% av tiden i rätt form med bra bärighet i både skritt och trav! Tölten arbetar vi med och jag gör det just för att han ska gå bra med mig på ryggen och inte slita på sin kropp! Sen har väl alla ryttare en dålig dag? Likaså har hästarna dåliga dagar. Om du bara tar och tittar bak i min blogg kan du även se att vi har bra dagar. Finns bilder med!.




Sen måste jag tillägga, att jag inte skyller mina dåliga riddagar på min häst. Det är inte hans fel att det går dåligt. Det är bådas fel. Ibland är han okoncentrerad och då går just den ridturen inte bra, ibland är det jag som gör fel eller är lite irriterad och då går den ridturen inge bra. Ingen jävel är perfekt. Men ni som kommenterar "du bara skyller ifrån dig på din stackars häst" kan fan ta å hålla käften! Sådeså, har nog aldrig skyllt på Bingó. Om ni läser mina inlägg ordentligt kan ni se för er själv att jag alltid skriver "Det var mitt fel" eller något liknande!
LÄS FÖRST, KOMMENTERA SEN

Sen funderar jag på att lösenordsskydda bloggen. För ni har fan ingenting med mig och min häst att göra!


Kommentarer
Postat av: BaraM

hoppas du inte lösenordsskyddar den..för då kan inte allmänheten läsa din blogg..finns ju de som gillar den/dig oxå..xD

2009-04-17 @ 23:30:50
Postat av: Fia

Irrrriterrrad ><'' Fatta att du har gjort ett otroligt jobb med han, han skulle aldrig varit så där fin utan dig! Hon kan ju försöka rida han själv då... Så får hon se hur svår han är :D



Men så super han går bra nu!! <3 Känner näästan för att skaffa en egen Bingo, bara det att jag tror inte jag skulle klara det lika bra som du, pannkaka av alltihop, haha :D

2009-04-17 @ 23:37:00
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag ger såklart ut lösen till dom som vill ha och är snälla :)

2009-04-17 @ 23:54:40
URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Stephi

Men seriöst varför lägger dom inte ner, bjud med dom till stallet och visa hur bra ni passar ihop, åh va irriterad man blir. Fan alltså.'

Carro jag hoppas du inte tar åt dig dom vet inte ett skit, förstår att det inte känns så kul att folk skriver sånt, men som sagt ta verkligen inte åt dig

2009-04-18 @ 16:02:58
URL: http://telliban.blogg.se/
Postat av: Stephi

Men seriöst varför lägger dom inte ner, bjud med dom till stallet och visa hur bra ni passar ihop, åh va irriterad man blir. Fan alltså.'

Carro jag hoppas du inte tar åt dig dom vet inte ett skit, förstår att det inte känns så kul att folk skriver sånt, men som sagt ta verkligen inte åt dig

2009-04-18 @ 16:03:19
URL: http://telliban.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tråkigt att det ska behöver vara såhär med att man får elaka kommentarer.

Jag bryr mig inte om dem bara.

Gillar din blogg förresten.

2009-04-18 @ 17:30:19
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: