Lång stalldag!

Idag vart det en lång dag i stallet. 4:a boxar att mocka, 2hästar att ta hand om. Och ja, jag var i rörelse hela tiden, skönt ändå. Jag gillar att ha saker att göra, det håller mig ifrån att tänka och analysera! Hade hand om stallkamrats sto och tömkörde samt longerade henne. Det är ett litet litet brunt sto med så jävla mycket humör så det finns inte! Jätte mjuk och fin i munnen vid tömkörning, men trava? varför då? Det gäller att hålla sig på sidan när man ber henne att trava, ska alltid kicka lite i början. Sen ska man vara på henne hela tiden så hon inte saktar av. Tacka vet jag Bingó som bara vill springa xD så skönt på det sättet att ha häst med vilja!. Fick iaf stoet att trava på några varv vid tömkörning, sen longerade jag henne en stund. Bocka runt lite i galoppen också men gick helt ok tillslut!

Bingó blev också tömkörd, longerade även med 2tömmar samt inspänning och jävlar i mina lilla låda vilken trav han fick till! :D Riktigt snyggt! Longerade även på "vanligt vis" och lät honom galoppera lite fortfarande med inspänning. Och det var ovant sa Bingó! Blev lite 4takt till han själv kom på att man kunde släppa efter lite själv och ändå ha fart! Riktigt bra tillslut iaf! :D Sen fick han trava av utan inspänning och då var mulen låångt ner i marken och det var skönt sa Bingó å länga ut ryggen. Sen blev det lite bus i ögonen på honom och han fatta lite självmant galopp då och då. men vafan, han har vilja iaf xD

Imorgon lektion kl 17! Malin kommer och nu ska vi se va hon säger om våran tölt nu! :D hon har inte sett den på ett tag. Kan bli spännande! :D


Kommentarer
Postat av: Fia

Jaa, bara det att jag inte kan göra det eftersom jag oftast är inne o. han ute under tiden, så är lite knepigt. Men som sagt så står han ju oftast still :) Jaa, jag tyckte också det :D Mor får köra, moha ;D :D

2009-04-02 @ 01:44:14
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Fia

förresten... lycka till på lektionen imorn, ska bli kul att veta vad hon säger :D Och kom ihåg att vi här i andra länder/städer gärna vill se lite bilder också (AA) ;D

2009-04-02 @ 01:45:01
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: