Sista av allt!

Sista heldagen i Norrtälje nu då, längtar verkligen hem! Och det ska bli jätteskönt att komma hem faktiskt! :)
Bingó och jag tog oss en sista tur här, red till Busshållsplatsen och tillbaka, solen letade sig fram mellan molnen och Bingó frustade jättenöjt och små fina snöflingor föll till marken. Underlaget var helt perfekt och det bjöds på trav, tölt och galopp i massor! Bingó ville verkligen inget hellre än att galoppera, och det fick han mer än gärna :)
Känns tråkigt att lämna dessa fina ridvägar bakom oss och traska hem till våra skogsstigar i sthlm. Men men, man kan inte få allt!

Har varit snäll och smörjt sadlarna jag har använt här som tack för att jag fick äran och tilliten att vakta gården! Hoppas hon blir glad :)

Känns ändå som jag har gjort lite nytta här.

Lyfting går numera i form i skritt och tölt utan några som helst problem (iaf med mig!!)
Faxi har börjat fatta att skänklarna kan betyda sidförande och inte bara full gas framåt!
Brandur är lite mera framåt och har en mycket trevlig form i skritt och tölt. Traven är sjukt trevlig men formlös! Galoppen är sådär härligt 3taktig och rund :)
Litla har jag varit dålig på att rida, men hon har iaf fattat början till tölt utan spänningar och töltar drygt 1 kortsida utan problem. Hon har fått vila nu senaste veckorna (2veckor)..

Bingó har jag bara lekt med och jag gissar väl att kondisen har ökat :) Nu ska vi börja varva träning ute med att rida på banan och komma tillbaka till gamla spåren igen!

Nu ska jag dock äta lunch, för att sedan gå ut och lunchfodra hästarna i kylan :)

Tjing! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: