Feeeeg ponny

Tydligen hade stallägarna ställt in fläkten i stallet igår någongång mitt på dagen pga kylan då såklart. Och idag skulle vi gå förbi den hästätandefläkten som nu var igång (dom stänger av den lagomt till insläppet, sen värmer ju hästarna upp stallet), och jääävlar va rädd han var, fick Bingó att gå fram och nästan nosa, bara typ 1,5 meter mellan mule och fläkt xD men när han står så, säger en stallkamrat att hela bakdelen på Bingó skakar, ja kollar efter och han är så jävla feg den där hästen, bakbenen skaka och hade jag hostat till hade nog Bingó kastat sig bakåt och sprungit ut genom stalldörr nr2 och upp till hagen xD. Men det gick inte att slappna av vid fläkten, så han fick gå in i boxen sen iaf och käka hö för att vänja sig lite vid fläktljudet. Men när han kommer in i boxen står hela han och skakar. Sötnosen <3 Käka höet gjorde han, men snabbt ner med huvudet ta en tugga, upp med huvudet, titta surt på fläkten osv osv :P Det är farligt att vara häst ute på Eriksbergs Gård!! Ni ska bara veta!

Innan stallet tog vi en sväng till västerhaninge för att gå på apoteket, skulle köpa avmaskningsmedel till katterna och nässpray. Missade salvan totalt, dom hade den inte :( men de gör inte lika ont som igår men vet att de kommer göra ont ett bra tag till tyvärr...Sen efter stallet drog vi till EKO, skulle köpa fodermorötter men de var slut, blev däremot glykosamin (dyyyyrt sa plånboken) och lite kattungetorrfoder.. Mitt paket från ellos kom idag också, ska hämta ut det imorgon var de tänkt, ska bli jävligt spännande å se om jag kan ha kläderna. Optimisten har tagit en storlek mindre än vanligt ;D Men de ska nog gå! Annars jävlar har jag en morot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: