Kylan har kommit till Sthlm!

Nog har de varit kallt här i Sthlm några veckor nu, men idag var de inge kul att kliva ut genom dörren. Jag hatar kyla för er som inte vet det och när termometern hemma visar -9.7 grader så är de fan inge kul (måste alltid plusa på 1.5 grader på termometern, lite gammal ;D så egentligen var det -10.3) I stallet var de hela -12 grader och de var inte att leka med!! Bläää. Men nog är de mysigt att komma till stallet och alla hästarna hummar välkomnande och sen när dom väl får sitt hösilage så frustas det och tuggas, sen när krafften kommer så smaskas det och dricks ur vattenkoppar. Det ÄR mys! trots kylan!
Bingó och jag tog oss en genomkörare och testade lite nya övingar som går ut på att balansera upp hästen, så det var mycket serpentiner och "bågar" från 4kanten, "bågarna" gjordes i tölt för att se så att man kan rida utan stödet från staketet. Bingó var superduktig men när vi skulle testa på att rida snett igenom hela tiden (dvs du rider i formen av ett timglas) i trav vart det lite svårare, ingen form men helt ok trav tillslut! Formen tittade till då och då när lilla jag gjorde rätt (a). Men de är svårt, man är ju själv ganska lat och tar själv staketet som ett självklart stöd ist för att ha ytterhjälperna på rätt plats ;D men men man är inte mer än mänsklig haha.

Nej nu ska ja upp å käka lunch och göra mig iordning, kl 3 kommer folket! :)



Härligt varmt kl halv 7 på morgonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: