Underara ponny

Ibland men bara ibland blir jag ARG riktigt ARG på blogg.se.. Vägra lägga upp detta inlägg som ja nu laddar upp.. Inlägget handlar om Fredagen!!!

Idag var Bingó underbar! Vi har ju kämpat nu i några dagar om vem det faktiskt är som bestämmer. Inga större grejjer men han har småtestat mig lite för att se om jag verkligen är så stark som jag varit (dvs ALLTID varit), men idag visade han sig undergiven vilket var grymt trevligt. Nu hoppas jag också att det förblir så. Jag måste verkligen vara supertydlig nu några dagar med vem det faktiskt är som bestämmer och att jag inte tollererar en massa småtjafs (så som att takta när jag leder, inte ta halvhalt osv). Idag kom han även fast han stod långt bort i hagen och måste gå förbi ett antal hästar (varav 2 st är i högrerang) och han kom hela vägen. Sen longerade vi lite på ridbanan och han var verkligen super! Jätteflott trav och vet ni?!?.. GALOPP varv på varv på varv på relativt liten volt! Så kul att se också att han börjar hitta sin egna balans! Och kan galoppa på volt utan att han ser ut att tippa innåt och gå omkull. Utan han gick väldigt samlat och fint. Det är för dessa tillfällen man lever för <3 Sen att vi även kunde göra trav-galopp övergångar var ju bara för underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: