Veterinär samtal

Ringde veterinären för en timme sen typ, frågade om det var dags för igångsättning. Berättade att jag hade tömkört under en veckas tid men enbart i skritt. Men berättade att stallkamrat sprungit med honom i Lördags utan några problem alls. Vet, tyckte att vi skulle tömköra i en vecka till och lägga in trav. Sen skulle jag känna efter ordentligt över senan, känna efter; värme, svullnad (utöver det som är nu då, det benet kommer ALLTID vara tjockare) och ömhet.. Finns något av detta skulle jag strunta i traven någon dag (kan bero på bus i hagen innan jag kommit till stallet osv) och sen testa igen. Fortfarande något som är fel då, så skulle han komma ut och göra ett ultraljud över senan (senorna) och se om något mer är fel eller om det bara helt enkelt inte vuxit så som vi vill.

Dock vart han jätteglad när jag berätta att Bingó visar alla gångarter i hagen med lätthet, att Bingó är som sig själv vid hantering och rör sig jättefint i skritt på rakt spår och på böjt spår. Som ja sa till vet. Bingó har friskförklarat sig själv för ca 2 veckor sen xD då skratta han bara :P

Men förhoppningsvis ridning nästa vecka, ska höra av mig till vet igen i vilket fall så skulle vi lägga upp en plan för framtiden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: