Longerings framgångar :D

Nu är jag hemskt trött på detta tråkiga väder >.< slask överallt och lerigt och isigt. Bli vår nu för fan -.-
Bingó var iaf pigg idag vid longering och sprang på riktigt ordentligt. Galoppa fleera varv utan problem i vänstervarv, höger fick jag övertala och "hjälpa till" genom att springa med lite och göra volten mycket stor ;D men tänk, för bara 2,5 år sen fatta han inte grejjen med longering, löslongering gick bra men inte med lina. Sen efter ca 1 år (dvs 1,5år sen) fatta han grejjen med longering med lina å båda varven, dock bara i trav. Skritt hade han inte ro för ;D haha xD sen för ca 1 år sen kom skritten, och för typ ett halvår sen kom galoppen också! Bingó kan inte ens galoppa längst 4kanten med ryttare på ryggen (bryter gärna av till tölt på kortsidorna) men galoppa på volt i lina kan han allt nu ^^. All träning ger färdighet och ännu mer att träna på ;P  Iaf piiigg var han och ville inte alls trava av efter galoppövergångar och galoppvarven, utan ville fortsätta i galopp :P Sötnosen ^^.

Och nej ingen är väl egentligen intresserad men det skiter jag i ;D Ni får läsa ändå och jag antar att era intressesmurfar jobbar på högvarv ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: