Släktforskning

Bingó såg lite paff ut när jag satt av efter 30minuters skritt. Är vi verkligen klara redan?? :o ingen tölt? ingen galopp?? :O
Kändes trevlig också, eller ja, jag kände faktiskt ingen större skillnad xD men de är bara positivt :) Imorgon blir det lite trav/tölt sen är de bara att köra på igen :)
Setat och kollar runt på worldfengur och hittat lite bilder på Bingós släktingar. Däremot inga bilder på mamma eller pappan :( lite (mycket) tråkigt faktiskt, hade varit roligt att se!

Här iaf en bild på Bingós Farmor, Skima frá Kirkjubæ :)



Och en bild på Bingós snygging till gammelmorfar (Bingós pappas morfar)
Þáttur frá Kirkjubæ. En riktig snygging med 675 avkommor!!



Fast ja är ledsen över brist på bilder av släktingar! Väldigt tråkigt. Men inte mycket att göra åt, och jag är för feg för att våga skriva till Bingós uppfödare (för varför skulle han komma ihåg Bingó och ha bilder på mamma och pappan för?, mamman är helt okänd, eller ja, jag vet vad hon heter men helt okänd stamm har hon iaf)

Aja, nu ska ja nog sluta kolla på worldfengur, setat och kollat runt i typ 4:a timmar nu xD

Nu sängen nästa!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hihi,då är Svalur och Bingó nästan släkt!

Svalur har också Thattur i sin stamtavla och är pappa till Svalurs morfar Stigandi frá Saudárkroki.

2009-03-19 @ 09:49:20
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahaha, fint Bíngo, ibland kan man faktiskt skritta en halvtimme också ;D Jaa, samma här.. Men ofta de skulle ha foton va? :(

2009-03-19 @ 17:10:07
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: