Utflykt; rida ridhus :)

Fan va glad jag är över att ha en ponnyhest som gör det man ber honom om. Och som ALDRIG skulle kliva över linjen och börja stegra, dra iväg osv vid lastning (eller vid något annat tillfälle eller för den delen). Stallkamratens hästaponny vart totalt galen (och man såg hur djävulshornen växte fram och ögonen bara blixtrade utav bus). Vadå? gå in i transporten? varför det?. Jag gör såhär ist, stegrar. vänder om och galoppar upp till killarnas hage ist? Yes no maybe? Testade även med att lasta Bingó först men det hjälpte ju inte ett skit. Fick lasta ur Bingó och testa igen med stallkamratens häst. Tillslut gick jag in och hämtade mitt kedje grimskaft och satte på det, så kedjan satt över nosryggen. Hästen testa med att kasta sig bakåt, jag drog åt kedjan, hästen stegra sig, jag höll kvar trycket. Men såfort 4:a hovar stod på marken försvann tryck över nos och häst såg chockad ut. Häst testa med att gå bak, tryck på nos kom tillbaka.. Häst testa gå fram, inge tryck alls. AHA de är FRAMÅT dom vill att jag ska gå. Knalla på transporten... Men typ, grattis? ´
Bingó klev rakt in och så åkte vi iväg, ca 15min försenade.

Bingó var duktig vid ridning också, bortsett från hans frispel när vi red förbi en dörr på ena kortisdan, där det var tänt innanför dörren och så stod det hindermaterial där inne.. Gick INTE att gå förbi där, utan man måste kasta sig in mot mitten och hyperventilera. Men aja, red runt på volter och 8volter i tölt ist, superhärlig var han <3. Jävligt trevlig form, fick t.o.m upp den lite idag! Dock var det tungt underlag i ridhuset och trava gick inte alls. Blev bara rollningar och då vill jag inte pressa honom. Men tölten ibland! Wooow <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: