Vi förtränger, önskar att det aldrig hänt oss

Vi städar undan beviset på att Bertil någonsin funnits. Mitt sätt att förneka, jag städar undan. Skuffa undan, han fanns aldrig. Bort med matskål. Köpa ny matskål åt litenkatt. Bort med halsband, bort med kattmat. Allt ska bort. För då har han aldrig funnits.. Dock hamstrar jag bilder. Setat och kollat igenom min bdb med många gamla bilder som jag har raderat från datorn. Skapat ny mapp som heter Bertil och där läggs bilderna in. Ska snart bränna över på skiva, snart.

Jag skulle inte ha ridit idag eller, men jag gjorde det ändå. Tölten är superfin, sen gick allt annat åt helvete. Hästen la sig i pass ist för galopp, drar sen upp i korsgalopp och får panik, trampar på sig själv och fixar på så sätt ett fint broddtramp (jippi), blodet flödade rätt fint, dock inget jag såg förrens vi var hemma på stallplan.. Drog iväg efter ena galoppbacken också, för direkt efter den galoppbacken är det halt och skritt som gäller, eftersom det lutar lite nedåt direkt efter. Då går hästjäveln över i ökad tölt och bara drar på. Tur i himlen över att stallkamraten fick stopp på sin häst. Annars hade jag nog legat på akuten nu. Suck! Absolut dags att börja dra ner på krafftgivan. Gamla Bingó is back!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: