Värre idag :( hjärtat mitt <3

Bingós sår såg värre ut idag :(
Varade rätt mycket samt att han även är öm över såret. Matte får inte alls tvätta. Även fast jag tvingar honom att ställa ner benet så jag kan tvätta.. Imorgon ska jag ringa vet och fråga om det verkligen ska vara sååå pass att han faktiskt tycker de är obehagligt att man tar på det /gör ont när man tar på såret..
Imorgon är även sista dagen med Penicillinet.. Skönt! slippa med det tjafset.. Mamma fick gå med Bingó idag och hästjäveln går alltså helt normalt. INGENTING syns. Förutom när det går mycket nedför. Då ser man på frambenet att det inte är likadant i rörelsemönstret. Men på plan mark samt uppförsbacke så ser det helt normalt ut. Så sjukt! Han kotar inte över eller sysslar med något annat. Min hästpojke <3
Har även sjukt bra rörlighet i benet. Dom säger att hästen inte ska kunna lyfta benet helt normalt. Men det gör han iaf.. Än så länge hänger inte hoven med. Eftersom att den senan fortfarande är av. (förstå nu att när han lyfter benet alá högt benlyft i tölt. Så kröker in hoven in under benet, utan hänger ner mot marken. Eftersom att senan är av och inte kan böja tillbaka hoven. Därav namnet på senan "tåböjarsenan" Smart va ;D
Men det kommer tror jag, när senan läkt ihop!!


Och här BaraM kommer en bild på ett exemtäcke!
Den skyddar hästen mot insektsbett och hindrar hästen från att klia sönder sig.
Eftersom vissa hästar är överskänsliga mot vissa insekter samt att vissa är överskänsliga mot proteinet som gräset har så kan det börja klia "inne från kroppen".  Detta hindrar iaf att dom kliar sönder sig och får stora sår :)



Bild på Bingó när han är ett blåbär :D
Förstår du nu BaraM eller ska jag förklara mera ;D


Kommentarer
Postat av: Fia

:S Hoppas det inte är något allvarligt...

2009-05-07 @ 00:32:21
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Tänk på att ni slutade med Metacamet för några dagar sen. Det är ju smärtstillande, så det borde ju vara rätt logiskt att han får ondare nu när man slutar med det. Det är ju ändå ett rejält sår, tänk dig själv. Huwa! Så, att smärtan kommer när man slutaar med det smärtlindrande och avsvällande, var det med min gammelgubbe nu i samband med griffelbensfrakturen. Kram!

2009-05-07 @ 09:05:05
URL: http://mariee87.devote.se
Postat av: BaraM

nu förstår jag...hihi

2009-05-08 @ 12:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: