Kanonkulan

eller flygande köttbullen kunde man kalla pållen idag, väldigt hajj på att longeras var han! :) Mycket roligt att arbeta med honom när han har lite tempo och vilja vid longeringen. Longerade i ca 20 min med säkert 10mins intensiv galopp! :D träna flåset utan ryttare och träna trav/galopp/trav övergångar utan ryttare. Mycket trevligt att se bärigheten på Bingó i galoppen. Han sätter sig verkligen och får mjuka språng med sjukt trevlig aktion! Likaså i traven. Vissa hästar kan ju bli långa vid longering (långa ryggar, tappar baken osv) Men Bingó sätter verkligen under sig, höjer ryggen och sänker nacken. Han går helt naturligt i form :) Min fina hästpojke <3
Som efter longeringen vart jättesvettig och var jätteflåsig ^^. Fick promenera runt stallet några varv för att få ner flåset :) Jobbigt men SUPERKUL att galoppa så mycket! Sötast var att så fort jag böjde mig lite framåt och sa skynda dig, så gasade Bingó som fan i galoppen ^^.

Aaaww han gör mitt liv värt att leva <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: