Idag har vi ridit, i det kalla vädret!

Som rubriken lyder, tog mig i kragen och red idag. På en mycket arg Bingó.. Och arg var han enbart för att jag tvingade honom att ha tassarna i hinkar! Lite hovröta som ska bort med jodopax bad 1 gång i veckan så hoppas vi på att det försvinner till nästa skoning. Iaf Bingó var duktig med framtassarna. När baktassarna skulle ner blev det en maktkamp.. SÅ kul att tvinga upp honom i hörnan där hinken stod, och han hade verkligen inget annat väl än att stoppa ner hoven i hinken :P För tillslut vart det jobbigt att hålla tassen högt under magen ;D Sen var det liksom inte så läskigt när Matte liksom blev snäll när man stoppade ner tassen i hinken.. Smart häst det dära...

Jaja, red lite på ridbanan, träna sidflyttningar och öppnor.. Nu gör han inget annat än skänkelvikningar xD Så för att belöna lite gick vi ner på ovalbanan och tränade hörnpassering i galopp. Måste bygga upp mitt självförtroende som är i botten (sen jag åkte av på tävlingen i en hörna.. Bara spänner mig i kurvor på ovalbanor och vi slår upp i pass å har oss ist för att galoppa lugnt och sansat) Iaf tog några galopper i hörnorna. Bara för att bygga förtroende så fattade vi precis i hörnan, galoppa lugnt igenom kurvorna och sen ut på rakt spår. Gick toppenbra :D

Sen fick jag bara lust att testa lägga pass på våran ovalbana. Notice att jag ALDRIG har lagt pass på en ovalbana, bara ute i skogen.. Passläggningarna gick sådär xD Fick något steg typ men något vi får träna på någongång :P

Men ja, jag längtar redan till sommaren :'( uscha för vinterhagen (lerhagen) uscha för snö, uscha för styltor, uscha för isen som kommer.. BLÄÄ för allt som har med vintern att göra.. Sommar, please??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: