Lång stalldag

Dagen har från kl 2 fram till halv 8 spenderats i stallet, mockat 73 boxar (känns det som iaf, det var bara 5st) och ridit 2 hästar :D

Fick äran att rida och pyssla med nya hästen i stallet Àsta, härlig liten dam det där. 4gångssto med trevlig trav och trevlig tölt :) Red på banan och njöt av en häst som inte gasade gärnet i samtliga gångarter. Fortsatte på ovalbanan med tölt och trav samt lite galopp :) Mycket trevlig dam!

Fortsatte sen med en avundsjuk Bingó. Han såg när jag red Àsta på ridbanan, han kom i full trav och bet på stackars hästen som var ivägen när jag ropade på honom vid grinden. Som om Matte någonsin skulle älska någon annan häst som jag älskar Bingó <3 I allafall, borstade igenom honom och red på hacket som jag beställt och fick igår :D OMG va underbar häst jag har. Trodde faktiskt att det inte skulle gå att rida honom i tölten ordentligt utan att vi skulle tappa formen och takten. Traven vet jag att den funkar på hack (fast det är 3 år sen vi red på hack sist). Men han var helt gudomlig! Frustade nöjt, lyssnade super! Hade jättetrevlig form och takt i tölten! Travade super och ja, han är en stjärna min älskade hästpojke <3 Tog en galopp på vägen sen också, eller trav - galopp - trav övergångar.. MÅSTE träna upp galoppen mer, han blir lite flack.. Fast det råder vi alltid bot på genom att göra just den övningen i några veckor :) inga problem för oss inte :D

Imorgon blir det vilodag för Bingó, han har varit så jävla duktig sen Gummikursen! Lördag och söndag ska spenderas ute i skog och mark :) ska bli härligt att släppa lite på kraven och bara ha kul!

Och imorgon ska jag äntligen klippa mig igen! Var ju "bara" drygt 10 månader sen sist ^^. haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: