Och där åkte vi av igen

Min klocka som stannade här i tisdags fick nya batterier idag, HÄRLIGT värre att äntligen kunna titta ner på handleden och se att klockan fungerar och visar rätt tid och datum! Och när vi ändå var i Farsta mamma och jag så passade jag på att handla ett par nya converse, för mina födelsedagspresent pengar jag fick av Kusin :) Schysst som fan med ett presentkort som funkar ÖVERALLT i Farsta :D klockrent liksom. Så nu någondag ska jag inviga mina nya fina gråa converse (fast dom är förskräckligt fula när dom är helt nya och rena xD)

For sen ut till stallet på kvällen, Annica skulle rida och vi red vägen. Grymt stolt över min ponnyhest idag <3 töltade som en klocka hela tiden, bitvis i trevlig form!! Sen i galoppbacken skulle vi bara tölta upp för, men Annica den jäveln fattar galopp PRECIS bredvid oss. Bingó frågar en gång om han också fick galoppera, men det räckte med en bestämd halvhalt från min sida och han nöjde sig! Han har ALDRIG gjort något sådant, hade det varit 2 år sen hade jag nog fortfarande suttit på en skenandes häst, hade det varit 1 år sen hade vi nog skenat hela vägen till stallet. Men nu, nu accepterar han mig och kan iaf bitvis acceptera att andra hästar kan springa förbi eller galoppa bort från oss utan att det är hela världen. Känns såå skönt!!

Sen såklart var han bara tvungen att förstöra allt genom att gå ner på knä så att jag gjorde en kullerbytta över halsen på honom >.< skithäst! Ingen blev skadad men ändå.. Fortsatte med tölt och trav på ridbanan. Ponnyn är FIN nu <3 riktigt fin!!



Kommentarer
Postat av: ämma

Oj töltar du i uppförsbacke? :O är det verkligen bra? hört från isisryttare att det ska man inte göra xD men vad vet jag :P

2009-10-02 @ 09:47:59
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: