Hovis

Idag vart det äntligen dags för nya skor :) fint blev det också.. Dock har majoriteten av hästarna i stallet fått hovröta.. Och Bingó med.. Suck, dock pratade hovis om att många hovar tagit stryk under sommaren och att många hovar hade röta. Hon skar rent och tyckte att jag kunde någongång då och då ställa ner hovarna i ett vattenbad med jodopax.. Får göra det sen, någongång xD

Red sen för första gången sen i onsdags (?) Bingó pigg men fick igenom honom jättebra i tölten tillslut!
Red ne rpå ovalbanan och tränade trav och tölt samt galoppfattningar i trav i hörnorna. Bingó rullade JÄTTEFINT upp i galopp och BEHÖLL formen från traven! HELT otroligt :D satt och sken som en sol på hästryggen!

På måndag har jag bestämt mig för att raka om Bingó.. Vafan han har päls som en (vad ska jag jämföra med?? xD) mycket päls har han satt igen iaf. Nu ska den väck ännu en gång.. (Ja hejj jag HATAR vinterpäls >.<)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: