Inse?

Det är lite jobbigt att behöva inse att min fd vältränade hästpojke är ett minne blott.. Att han har dålig kondis vet och förstår jag ju såklart, så lite som han har arbetat under det senaste året.. Skador hit och skador dit.. Men det gör ont i mig när jag inser att han aldrig kommer bli den vältränade hästen som han var innan spatten.. Jag vill ha min tävlingshäst tillbaka.. Jag vill vill vill ha honom tillbaka..
Vi ska hårdträna nu i höst/vinter.. Försöka komma tillbaka till det vi var..
Varför kan klockan inte skruvas tillbaka?? Jag vill inte att hästpojken ska bli äldre!
Dock har jag den turen att min häst är som 3 år i huvudet..
För idag.. Första gången på drygt ett år.. Stack han med mig i galoppen.. 2 ggr t.o.m! (eller ja, sista gången så var det enbart ett försök, fick tillbaka honom ganska snabbt).. Så lite djävlarinnamma finns det i honom allt.. Trots åldern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: