Stallmöte

Som rubriken lyder, stallmöte idag.. ALLTID lika intressant och allt låter så bra osv men ändå känns det som att vi står och stampar (inget ont om stallägarna, men ändå)
TÄNK den dagen man äger ett eget stall (eller hyr) bestämma helt själv, göra helt själv osv osv.. UNDERBART I tell you!!

Bingó hade alldeles för mycket spring i benen idag.. Gick inte alls som planerat, trots 40min hårdträning på ridbanan så fick jag inte med honom till 100%. Bitvis gick det skitbra, bitvis skitdåligt och därimellan gick det bara fort! xD
Red ned till jordbrogrinden och tog några galopper och döm min förvåning, han tar högergaloppen.. Börjat ta den mer och mer när han själv får bestämma. Dock är den så otroligt galet obalanserad! Eller det går ganska bra sålänge jag bara sitter.. Ska vi ta ner till skritt blir det nästan alltid korsgalopp, tölt och sen skritt xD Så egentligen bör det ju vara läskigare ur Bingós synvinkel att välja den galoppen pga följderna. Men nej, han tar den galoppen ändå.. Fick göra 3fattningar för att han skulle ta vänster ist xD Han är bra söt min lilla pownie <3

Ska ut och galoppa lite mera nu hade jag tänkt, ovalen är ju nästan ridbar (lite vatten kvar i ena hörnet) men de går nog allt att träna fattningar där iaf :) och får ju börja om med min "galoppera i hörnerna terapin" suck.. Men men någongång så vågar jag låta honom galoppa genom hela kurvan igen. :P någongång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: