Första ridturen <3

Åh, va jag hör hemma där uppe på hästryggen.
Så underbar känsla!

Fick lite panik precis innan ja skulle sitta upp! HUR gör man utan stigbyglar? :o
bara slänga över benet var något en viss Annica upprepade sisådär 20ggr! och ja, de var visst bara att "slänga över benet" men.. ja vill typ ha foten i något ju :o

Sen bar det iväg på ridbanan. Hade en barbackagjord och stigbyglar, men de är inte lika "säkert" med de som med en sadel såklart. Trampar man lite så ehm, finns risken att allt glider runt xD
Men skritta gjorde vi ^^. stel var han! Dels pga att jag satt där uppe som en hösäck lite halvt livrädd, och dels såär han jävlarimig STEL. ojoj va det behövs ridas på volter, ställa ut å in, flytta bakdel, ridas öppnor och slutor och framförallt skänkelvikningar!

Trava gjorde vi också, lite iaf! Bröt av fort när han kände att jag blev obalanserad. Blev lite grisepass ibland men även lite tölt.. MEN FORMEN ÄR BORTA I TÖLTEN :'( GRÅTA lite floder över det...
Satt i traven iaf när jag vågade rida och inte bara "hålla mig kvar".

Men de blir nog bra.. När jag som sagt känner mig mer säker och van där uppe utan sadel..


Såg även ut som om jag hade lite väl mycket generande hårväxt... Heejj min häst fäller som fan!

Men ja, stolt är jag iaf. och Underbar var det, trots att de även var obehagligt till en början!
Men snart så, så far vi runt i vild galopp på ängarna.. eller nått sånt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: