Riding lesson

Åh yes!
Första ridlektionen på hur länge som helst idag.. Mycket som varit ivägen (sommar, skada osv).
MEN nu är vi igång igen! Blev ju såklart barbacka, och JAG HADE RÄTT.. Fröken ridlärare skrattade åt mig :'(
Det gick väl sådär, alltså ehm.. Jag behöver ju betydligt BÄTTRE självförtroende på den delen, jag tror ju att jag ska ramla av närsomhelst.. Men enligt alla så "sitter jag där rakt upp å ner" måste ju iaf se bättre ut än vad det känns.. och tur det iaf!
Blev mest tölt, lite trav då och då blev det också.. Men tacka vet jag tölten <3 :)
Var väl inget nytt under solen, "håll koll på ytterbog, använd innerskänkeln, krama om och ställ honom, upp med innerhanden, driv in innerbakben osv osv". Hört det förr, MEN det är absolut värt att nämnas igen!
Bingó duktig iaf, gör sitt bästa medans matte sitter däruppepå och hafsar runt lite med hjälperna xD
Men, efter 1timmes ridning var han svettig.. När vi nästan bara har skrittat också.. Den där JÄVLA vinterpälsen som envisas med att återkomma varenda jävla höst >.<
Nej, den åker bort snart.. Planerar att raka bort skiten på måndag.. Får se om jag hinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: