Sådär ja!

Nu fan märks det allt på Bingó att han går på havre!
Igår blev han tömkörd över några bommar i olika höjder, samt fick böja och ställas runt en massa koner!
Sen blev det longering över bommarna, och tillslut satte jag upp ett ytterst litet hinder (typ40cm?!)
Studs sa det och han var över, hoppa det några gånger åt båda hållen, sen satte jag upp ett litet studs på samma höjd som innan. studs studs över åt båda hållen! :) Sen tillslut särade jag på studset så det ist blev ett litet hinder, sen 4:a galoppsprång på böjt spår och sen ett litet hinder igen! :) åt båda hållen igen såklart och man såg verkligen på Bingó att han tyckte de va kul :D

idag longerade jag igen, bara för att dels visa för Bingó att longering är roligt, och dels för att kolla hälta.
Trava som en jävla gud, vid första galoppfattningen ser jag på honom hur han kröker hela nacken, vänder in rumpan lite och brallar till! massa aaawww på det!
Blev longerad i typ 4-5min, lite trav och lite galopp. Och jävlar vilken energi, vilket steg :D
Min ponny är SNYGG! :D

Ska försöka få tag på veterinär imorgon å se om han inte kan och vill komma ut tidigare.. För känns så onödigt att vänta i 2veckor till när hästen inte är halt å mår bra. Jag vill rida!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: