sadeltankar igen!

Jag har ju lite ångest över att Bingós sadel inte ska passa, som är av märket Globus Clic.
När jag köpte den så provred jag också en Stübben Tristan Lyx, och stod och velade mellan dom två.
Tog Globusen då den dels var liiite billigare, men också rentav skönare. Men de ångrar jag ju såklart idag.
Stübben ÄR ETT BÄTTRE MÄRKE, så enkelt är det.

Så, jag ska så fort Bingó får ridas, samt har gått ner i vikt (kommer rida barbacka i början tills han går ner i vikt) sen ska jag ringa ut sadelinpassare som får kolla om Globusen ligger bra (tror den kommer vara för trång ändå).
Ligger den inte bra, ska jag försöka sälja av den för typ 8tusen (nypris 9,500. Och nu är den nyligen omstoppad och aldrig riden i efter det). Sen köpa mig en Stübben ist!

Ja så blir det nog, kanske även om Globusen passar.. För ja vet inte, men jag känner ingen glädje över min sadel längre liksom. Kommer bara ha ångest över att den ska bli sned igen osv..
Men ja, kommer ju först å främst förlora 3tusen på Globusen (går ner 1500 i pris, plus omstoppningen som kostade 1300) sen kostar Stübben sadeln 12000, så får ju lägga till 4tusen om ja nu får Globusen såld för 8.. ÅH, jävla jidder de ska vara jämt >.<

Men, så får de nog bli, för ja vill och vågar inte köpa en beggad sadel!


Kommentarer
Postat av: Elinor

fin blogg du har :) får jag lägg in en länk till din blogg på min nya blogg under bloggar jag läser? så jag hittar hit lättare :)adressen är http://engelstoft.se de e inte alltid den funkar för jag har precis reggat domännamnet men de ska funka helt om 24-48 timmar.



/silversvart från bilddagboken

2010-08-06 @ 16:20:08
URL: http://engelstoft.blogg.se/
Postat av: Carro

Visst får du det Elinor! :)

2010-08-07 @ 13:07:09
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: