Tjoho! Nu är de en flock killar igen!

Ja, äntligen slapp Bingó och Stefnir gå ensamma. DUMMA eksem som tvingar bort dom från flocken!
Men idag kl 13:00 slängde vi ner Bingó i storflocken! Efter det att jag såklart klätt på hästen senskydd och boots (a). MEN det gick otroligt lugnt till, trots ny snorvalp i flocken (Ithi 4år).
Bingó berättade högt och tydligt att "NU ÄR JAG TILLBAKA". Vilket var helt okej enligt flocken! Ithi däremot var såååååå nyfiken så han knappt visste vilket ben han skulle stå på. Bingó som är en klok herre tog det lugnt med den lille! Han fick snosa runt och det slutade med att Bingó fick sig en svart svans! Med nosen UNDER Bingós svans följde han varje steg Bingó tog ^^. Så otroligt söta. Bingó gjorde lite små försök till att lägga sig ner för att rulla, men någon jävel hade nosen i arslet på honom så det gick ju inte!

Lämnade flocken efter att ha övervakat i typ 15min. Det var så otroligt lugnt!.
Kom tillbaka efter drygt 40min och satte på flughuvan (tog av den så man kunde se ansiktet och ögonen, lättare för hästarna att prata med varandra då). Och då stog Bingó tillsammans med bästaste klikompisen Kiljan och käka från samma gräsplätt. Snorvalpen Ithi stod läääängst bort i hagen ensam och övergiven (typ).

Så skönt att ha honom i flocken igen, nej han "lider" inte av att bara stå med Stefnir. Men hejj, de är hästar. DET SKA vara i en flock. Även om vi "skapar" hästarnas flockar så är det ändå en flock!. Stackars STACKARS hästar som får stå ensamma! Usch usch..

Men nog om detta. Jag är fan överdrivet trött. Höll på att somna till filmen vi tittade på.. Så jag ska faktiskt fara mot sängen nu..
Känns som om jag har sisådär 3månader att sova ikapp till.. Ojoj hur ska det gå den dagen man får ett heltidsjobb?? Herre min skapare.. Jag kommer att vara en zoombie de första åren inna kroppen typ lärt sig att de är såhär det är.. 5veckors semester per år. Annars jobb, jobb, jobb och åter jobb..
Vilket liv!!

Jaja, NU MOT SÄNGEN!
Kanske finns det något bra att se på tv? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: