Årets första ridlektion!

Då var årets första ridlektion över. Vi gick igenom samma sak som tidigare och Bingó var så fin så fin :) Vi hamnar lite lätt i en "dragkamp" dvs han hänger lite i handen, jag hänger tillbaka i tygeln, han hänger lite mer i handen och jag hänger ytterliggare lite mer osvosv.. Dock lossnade det tillslut och jävlar va fin han var :D gick jättefint i form i tölten också ^^. Sådär jättetrevligt liksom, samt att han aldrig sökte sig bakom lod (eller hand whatever) Dock är traven något jag måste börja arbeta mer på, men som Malin sa, troligen tycker han att de är liiiite läskigt att trava i snö, så han spänner bakbenen och går ist över till tölt. Och jag kan nog inte mer än hålla med. För traven är jättefin när de är sandunderlag. Men så fort snön kommer blir han osäker.. Så ja vet inte, bygga lite på hans självförtroende antagligen och trava små små sträckor och mest köra tölt vintertid :)

Men stolt över ponnyn ändå, han är vackrast mitt troll <3 världens vackraste islandshäst :'D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: